zaterdag 8 augustus 2009

Jaarmarkt weer bijna bij ons binnen...


Ook dit jaar stonden de auto's van de verkopers op de Millse Vakantiejaarmarkt weer strak tegen onze gevel aan geparkeerd. Ik schreef het al eens eerder: als je 's ochtends de luiken opent, is het een raar gezicht als je je letterlijk vastkijkt tegen iets groots en - dit jaar - geels. Een glimmende bestelbus van de tassenverkoper beperkte ons uitzicht op de markt tot NUL. Zelfs een mail naar de organisatie had niet geholpen om het dit jaar een keer anders te mogen meemaken. Daar moet ik dan direct bij vermelden dat ik daarmee ook erg laat was en ook absoluut geen wonderen verwachtte. Het verzoek om ons huis 'vrij' te houden omdat het als te koop staand pand beter in het zicht kan staan als er duizenden mensen in het centrum van Mill zijn, werd niet gehonoreerd. Maar ook op mijn opmerking dat strikt genomen de stoep voor ons huis geen openbare ruimte is, maar gewoon ónze grond die met ons goedvinden als looppad door iedereen die het wil - behalve bestelbussen tijdens de jaarmarkt, gebruikt kan worden, is niet gereageerd. Een kraam met koopwaar aan de kant van de weg kunnen wij dan nog wel begrijpen, maar auto's of zelfs bestelbussen ongevraagd in je voortuin zullen bij wel meer mensen niet welkom zijn. De Vakantiejaarmarkt is dan ook geen evenement waar wij op zitten te wachten! Ik zorg meestal dat ik er zo min mogelijk ben en dat bevalt nog het beste.
Dit jaar had ik mijn toevlucht genomen tot Eindhoven, een stad waar ik enkele jaren dagelijks kwam toen ik er een opleiding volgde. Nu ging ik er met een vriendin gewoon gezellig shoppen en toen ik thuiskwam was de grootste drukte verdwenen. Behalve de gele bus, die stond er nog steeds...

Ik hoop trouwens dat er tijdens de jaarmarkt geen bezoekers naar Mill zijn gekomen die besmet waren met de Mexicaanse griep (die je volgens mij tegenwoordig officieel Nieuw Influenza A Virus moet noemen, zie ook http://immuun.blogspot.com), want dan is de gemeente Mill en St. Hubert te laat met het treffen van voorbereidingen. Dat was wat me het meest opviel aan het nieuwsbericht dat ik net op www.inmill.nl las. Er wordt wel gesproken over St. Hubert Op Zijn Best en Wilbertoord Pakt Uut, maar de kómende Vakantiejaarmarkt is natuurlijk ook nog heel ver weg. Áls wij dan nog in Mill aan de Stationsstraat wonen, moeten we misschien maar overwegen om zelf een kraam te huren. En dan wel eentje die vlak voor ons huis staat, dat scheelt in ieder geval een grote gele bestelbus en een hoop ergernis.

Deze week op Lievendags Weblog: Groeten uit La Roche en Ardenne
Deze week op IMMUUN: Waar heb dat nou voor nodig?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten