donderdag 22 oktober 2009

Dan liever geen klant van de Rabobank

Het lijkt erop alsof mijn blog van vorige week nogal wat stof heeft doen opwaaien. Via de statistiekenpagina zag ik al wel dat het vaak gelezen werd door veel mensen van Rabobanken ergens in het land. Niet alleen in de regio, maar ook ver daarbuiten, werd het opgemerkt. Dat vond ik niet erg, het is juist de bedoeling dat mijn mening over de gang van zaken duidelijk wordt. En dat is blijkbaar gelukt.

Helaas duurde het wel bijna een week (6 dagen) voordat er een antwoord van Rabobank Mill kwam op mijn mail. Die e-mail had ik na het telefoongesprek zoals ik dat in de blog beschrijf, verstuurd. Over dat telefoongesprek wil ik trouwens nog wel even kwijt dat dat heel prettig verliep. Ook al was de boodschap die aan mij overgebracht moest worden veel minder leuk. Dit vermeld ik expres nu op deze plek omdat ik (alweer) via mijn statistiekenpagina zag dat er 'ergens op internet' het volgende te lezen was: "Zo moet het dus volgens mij niet, ook al is het beleid om huisbankierschap te hebben. Je wilt niet dat klanten vervolgens bloggen hoe onvriendelijk ze geholpen zijn." Bij mijn weten heb ik vorige week ook niet geschreven dat ik onvriendelijk geholpen ben. Een betere constatering is dat ik helemaal niet ben geholpen.

Terug naar de mail die ik pas na zo'n lange tijd kreeg dat ik de hoop op antwoord al bijna opgegeven had. Dat was niet helemaal onterecht, want een echt antwoord stond er ook niet in. Een nietszeggend verhaaltje over de goede bedoelingen van de Rabobank ("Wij denken nog steeds dat we dit helder en éénduidig kunnen uitleggen..."), maar wijzer ben ik er niet van geworden. Ik las er wel iets anders interessants, want in de mail stond ook dat er discussies op LinkedIn zijn ontstaan over het onderwerp. Nou ben ik zelf behoorlijk actief op dit netwerk (klik hier voor mijn profiel), maar ik kan er niks over vinden. Dat zal er alles mee te maken hebben dat ik geen lid ben van een 'Rabobank-groep'. Maar de rayonmanager Mill en Sint Anthonis van de Rabobank wil daar niet op reageren, schrijft hij. Hij wil wel graag in een persoonlijk onderhoud mijn ervaring "toelichten, bespreken, onderhandelen dan wel overeenkomen". Daarvoor word ik dan in diezelfde mail uitgenodigd voor een gesprek.
Maar wat moet ik nou? Weer een afspraak maken? Dat heb ik vorige week al gedaan, maar die werd door de Rabobank afgezegd. Ik voel me hierdoor toch behoorlijk in mijn (potentiële) klantentrots gekrenkt en heb teruggemaild dat het hem vrij staat om de telefoon te pakken om een afspraak met me te maken.

Inmiddels ben ik gewoon naar Boxmeer gereden, naar mijn eigen Fortisbank, en heb daar - zonder afspraak - een nieuwe rekening geopend. Ik werd gewoon vriendelijk geholpen en dat is ook precies wat ik verwacht als ik ergens als klant binnenstap.
Die rekening had ik ook zelf via internet kunnen openen, maar het geld dat ik erop wilde zetten, kan niet virtueel naar de bank gestuurd worden. Daarvoor is nog steeds een ritje naar de bank noodzakelijk. Als die in Mill was geweest, had ik er een wandeling van kunnen maken.

Deze week op IMMUUN: Nooit een Nobelprijs
Op Lievendags Weblog: Never a dull moment

1 opmerking:

  1. Good dispatch and this enter helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.

    clomid

    BeantwoordenVerwijderen