zondag 27 maart 2011

Open Huis, maar de deur bleef dicht

Gisteren was het hier Open Huis, tenminste dat was de bedoeling. Wij deden voor de zoveelste keer mee met de Openhuizendag van de NVM en weer zonder resultaat. De voordeur is niet open geweest, we hebben van 11 tot 3 zitten 'wachten' of er iemand op zou komen dagen. Niet dus.
Ik had er graag iets leuks over verteld, bijvoorbeeld over het enthousiasme voor ons huis van alle bezoekers die in grote getale naar de Stationsstraat kwamen. Over de koffie die we niet aangesleept kregen. Over het bod dat we aan het einde van de dag ontvingen...

Ik heb me sindsdien af zitten vragen hoe zinvol zo'n Openhuizendag in een plaats als Mill is. Net zoals ik me ook al enige tijd afvraag hoe zinvol het is om een huis uit Mill op Twitter, Huizentweets, Helpmee of Facebook te zetten. Ik doe het braaf, gemiddeld zo 1 keer per week twitter ik iets over ons te koop staande pand, maar behalve een piek in de online bezoekersstatistiek gebeurt er verdacht weinig.
In een gesprek met de makelaar hoorde ik dat Mill bij mensen die niet uit de buurt komen erg onbekend is en zeker niet bovenaan hun lijstje staat als ze een huis zoeken. Hij noemde een voorbeeld van een stel waaraan hij pas een huis in Uden had verkocht. Man gaat in het nieuwe ziekenhuis in Uden werken, vrouw in het ziekenhuis in Boxmeer. Ze zochten een pand met uitstraling en dat moest óf in Uden óf in Boxmeer staan, zodat ze niet allebei hoefden te reizen voor hun werk. Onze makelaar stelde - terecht - voor dat halverwege het perfect huis voor hen te koop stond. Maar door hun onbekendheid met Mill verwierpen ze dat idee onmiddellijk en ze wilden niet eens komen kijken. Hoe trek je zulke mensen over de streep? Niet met Twitter of Facebook. Maar hoe dan wel?
Wie heeft daar goede ideeën over? Anders zullen we moeten wachten tot er iemand uit Mill ons huis wil kopen. Want dat is dan wel weer heel opvallend, de mensen uit Mill wonen graag in hun dorp.


Gelukkig heb ik me niet zitten vervelen terwijl ik tevergeefs op bezoek zat te wachten. Omdat ik deze week met mijn bedrijf Tekst-Etcetera gestart ben met het aanbieden van Joomla websites met een eigen gezicht, had ik nog werk genoeg liggen. Op Spoor5 - Station Mill kun je meer lezen over zo'n website met een eigen uiterlijk. De combinatie van een op-maat-gemaakte website met de mogelijkheid om die zelf te kunnen onderhouden wordt zo betaalbaar voor iedereen.
Tekst-Etcetera heeft een zogenaamde 'fanpage' op Facebook. Ben je ook lid van Facebook dan help je me enorm door op onderstaande 'like-box' te klikken.




Deze week op Lievendag's WeBlog: Boekenweek en Brussel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten