vrijdag 20 augustus 2010

Wil Mill een nieuw centrum?

Toen er een paar maanden geleden graafwerkzaamheden werden verricht op het plein voor het gemeentehuis, dacht ik dat het eindelijk begonnen was. De start van het Centrumplan Mill. Maar toen we van vakantie terugkwamen, stonden er gewoon weer auto's geparkeerd en was er nergens meer enige bouwactiviteit te ontdekken. Af en toe stond er dan ergens zo'n optimistisch stukje over de geweldige plannen voor het centrum van Mill in de krant of op het web, maar concreet gebeurt er nog niks.
Maar toen las ik begin van de week in de krant dat er direct na de kermis in het centrum van Mill - en dus ook in een gedeelte van de Stationsstraat - een blauwe parkeerzone wordt ingesteld. Fijn dat je dat als bewoner van deze zone in de krant moet lezen, dacht ik nog.
Een paar dagen later kregen we een brief in de bus met dezelfde mededeling, als communicatiedeskundige vind ik dat een toch wel een flater van de gemeente. Als je je bewoners tevreden wilt houden, moet je ze niet achteraf gaan inlichten. Dat wekt geen vertrouwen.
Zou het ook zo gaan met het stuk grond dat de gemeente van ons 'afsnoept' op de 'voorgestelde tekeningen' van het centrumplan? Wij hebben al enkele keren de verzekering gekregen dat met alle betrokken bewoners gepraat zal worden voordat op of naast de betreffende percelen daadwerkelijk begonnen wordt met (slopen en) bouwen. Wij hopen maar dat we dat dan ook niet in de krant hoeven te lezen of er achteraf bericht van krijgen. Maar laten we eerst maar eens de bouw van het Cultureel Centrum afwachten. Als het geld nog niet op is als dat klaar is, is het tijd genoeg om ons weer zorgen te gaan maken.

Voorlopig hoor ik vooral sceptische geluiden als het over het centrumplan gaat. Ik moet de eerste Millenaar nog tegenkomen die er echt enthousiast over praat. Maar misschien ben ik gewoon nog niet de juiste mensen tegengekomen. Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd naar de mening van Mill. Laat me weten wat jullie ervan vinden en vul de poll hieronder in (lekker anoniem ;-)

polls & surveys


Deze week op Lievendags Weblog: Afwisseling genoeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten