zondag 31 mei 2009

Tobben

Het blijft tobben met het Volkskrantblog, maar gelukkig heb ik op tijd een nieuwe start gemaakt met dit blog. De oudere bijdragen zullen nog even moeten wachten, want er is nog geen gelegenheid geweest om ze toe te voegen. Dat is erg jammer, want het aantal vaste lezers van het Volkskrantblog is deze week drastisch teruggelopen van gemiddeld zo'n 300 naar 3! Dat is wel erg weinig en dat moet ook snel weer meer worden. Bij de 300 vaste lezers zaten dus blijkbaar niet mijn familie en vrienden, een enkele uitzondering daargelaten.
De meest opgevraagde artikelen - bijvoorbeeld het stukje over Brabant of dat over de schapen in Mill - zitten helaas nog verborgen in het oude blog en bezoekers die daar via Google terechtkomen, krijgen voorlopig nog het volgende te zien:

Tijdelijk offline

Update vrijdag 29 mei. Inmiddels hebben de beste consultants van Nederland zich over het performance-probleem van het
nieuwe vkblog gebogen. Zij zijn met ons tot de conclusie gekomen dat er niet een simpele oplossing bestaat.
De nieuwe verwachte datum van livegang is donderdag 4 of vrijdag 5 juni.

We bieden nogmaals onze excuses aan en hopen van harte dat u bereid bent om eind van de week terug te keren.

Ik hoop dus ook dat ze bereid zijn om terug te keren, nog beter om over te stappen naar dit blog. De link hier naartoe kan ik er natuurlijk ook pas opzetten als de 'beste consultants van Nederland' het probleem bij De Volkskrant hebben opgelost. Ze hadden beter die vaklui vooraf kunnen consulteren, dan was het probleem er misschien niet geweest...

Deze week dus nog geen definitief afscheid van het Volkskrantblog, dat kan pas als het weer operationeel is en ik weer bij mijn schrijfsels kan.

In de diashow in de rechterkolom zijn deze week beelden te zien van Marleen van de Steeg - van Kemenade uit Oploo. Ze maakt prachtige keramische beelden die ze voor heel redelijke prijzen verkoopt. Ze is erg creatief en maakt ook beelden op bestelling.

In de Julianastraat zijn de bouwwerkzaamheden aan de rechterkant bijna voltooid. Na de oude drogisterij die helemaal verbouwd is tot woonhuis, is nu ook het pand direct daarvoor klaar. De laatste klussen worden geklaard en dan zijn wij hopelijk voorlopig een poos van het grote bouwverkeer verlost. Geen bouwkranen meer direct achter onze oprit of containers die zo ver op de weg staan dat we niet weg kunnen. Het zal er een stuk rustiger van worden in de buurt, want met dit mooie weer hoeven we dan ook niet meer naar de radiozender te luisteren die favoriet was bij de bouwvakkers.
Het volgende bouwverkeer verwacht ik pas als er, in het kader van het centrumplan, iets gaat gebeuren met de winkels aan de Markt. Maar daar ben ik voorlopig nog helemaal niet bang voor. Zolang er geen nieuwe gegadigden zijn voor de leegstaande winkels daar en elders in Mill, kan ik me niet voorstellen dat er één projectontwikkelaar te vinden is die zijn geld daarin wil stoppen.

Deze week op Lievendags Web: Vuurplaatsen
------------- op IMMUUN-------: Zoek de verschillen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten