dinsdag 8 november 2005

Discussies in Mill

Tijd om weer eens iets over Mill op de weblog te zetten, maar waar moet ik het deze keer over hebben...? Even kijken dus op de gemeentelijke website of er nog iets is gebeurd wat ik misschien gemist heb. Eigenlijk niet, dan maar even naar het discussieforum. Ook in Mill zullen de mensen toch wel iets te zeuren hebben, lijkt me zo. En jawel, de kerkklokken! Een ongelukkige jonge (?) man uit Mill vindt dat hij niet uit kan slapen op zondagochtend vanwege de kerkklokken. Gelukkig waren er ook reacties op het forum van mensen die het voor de kerkklokken opnamen. Bijvoorbeeld: "Ik ben ook een "zeer gedreven laatmaker" in de weekenden. Geniet van de gezelligheid in ons durpke.....en daar horen de kerkklokken nu eenmaal bij. Echt dorps zoals het in Mill ook hoort te zijn. Wel de vraag of ze de lichtjes in de wijzers van de klok aan de kant van het gemeentehuis willen maken... Vanuit mijn bed kan ik namelijk precies zien hoe laat het is en of ik al op moet staan.." (met dank aan R.H., schrijver van dit commentaar) Leuk zo'n discussie over niks, ik heb er maar snel even een reactie ondergezet! Terug naar het zondagochtendgelui: het is volgens mij ook juist de bedoeling van de klokken dat ze goed te horen zijn. Ze roepen je, je moet naar de kerk! Niet alleen de mensen die dicht bij de kerk wonen, moeten er voordeel van hebben. Iedereen die tot de parochie behoort, moet luid en duidelijk worden opgeroepen. Ik vind het wel handig; nu ik bijna een jaar in Mill woon, kijk ik veel minder op mijn horloge. De kerktoren is een echt baken voor me: iedereen die voor het eerst bij ons op bezoek komt, vertellen we dat ze naar de kerk moeten rijden. Die zie je tenminste overal. Vanaf de kerk kun je ons huis ook zien, dat is de gemakkelijkste wegwijzer! Bovendien zie je ook meteen of je op tijd bent en als je geluk hebt, hoor je hoe laat het is. Daar kan geen modern hebbedingetje tegenop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten